سرویس کار 20 - نحوه شست و شوی پنل داخلی و خارجی کولر گازی :: سرویسکار20
  • 02146017872
  • behroozshahbodaghi1@gmail.comm
  • تهران و حومه
  • 09128893571

سرویسکار20

نمایندگی خدمات پس از فروش و گارانتی رایگان چیلر ، اسپیلت و پکیج «09128893571»

سرویس کار 20 - نحوه شست و شوی پنل داخلی و خارجی کولر گازی

  • ۴۴۹

طریقه شستشوی پنل داخلی و خارجی کولر گازی : کویل های اواپراتور یا همان رادیاتور پنل داخلی کولر گازی در مدت زمان طولانی جرم و گرد و غبار می گیرند قبل از اواپراتور فیلتر نصب شده که آنها نیز باید تمیز شوند و با وجود فیلتر باز هم مقداری از این جرم و گرد و غبار به اواپراتور می رسد و باید هر چند سال یک بار اواپراتور( رادیاتور پنل داخلی ) کامل شسته شود میزان این کثیفی به محل نصب کولر گازی بستگی دارد. کندانسور یا پنل بیرونی هم که در فضای آزاد نصب شده و گرد و غبار زیادی جذب می کند که باید هر چند ماه یکبار شستشو شود، پشتیبان سرویس در این مطلب نحوه شستشوی پنل داخلی و بیرونی را کامل توضیح می دهد.

 

اگر کمی دانش فنی دارید و آدم خلاق و دست به آچاری هستید میتوانید به راحتی خودتان پنل داخلی کولر گازی را بشورید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه تعمیرکار کولر گازی نیست فقط مواظب باشید که کار اشتباه انجام ندهید که هزینه هایتان بیشتر شود و ایمنی را کامل رعایت کنید.

 

مراحل شستشوی پنل داخلی کولر گازی در حالت نصب

۱: قطع کردن برق کولر گازی

برای شستشوی پنل داخلی یا همان اواپراتور ابتدا برق اصلی ورودی کولر گازی را از فیوز مینیاتوری قطع کنید و مطمئن شوید که برق کولر گازی قطع شده است.

۲: باز کردن قاب پنل

ابتدا درب روی فیلتر ها را باز کنید و کامل درب را بیرون بکشید و بعد فیلتر ها را خارج کنید، سپس پیچ های قاب اصلی را باز کنید و زبانه خارها را از بالا و پایین آزاد کنید و تا قاب را پتوامید کامل از روی اواپراتور درآورید.

۳: نصب یک کاور آبریز

یک کاور آبریز که از قبل خریداری کرده اید را به صورت صحیح نصب کنید، توجه داشته باشید که کاور از پشت به دیوار چسبده باشد و لبه آن زیر پنل قرار بگیرد تا آب شستشو به دیوار آسیب نرساند.

نصب کاور شستشو پنل داخلی کولر گازی

 

۴: شستشوی اواپراتور

مواظب باشید که سمت راست پنل سیستم برق و برد الکترونیکی نصب شده و به هیچ عنوان حتی یک قطره آب نباید با آن محل برخورد داشته باشد برای اطمینان بیشتر قبل از آبپاشی و شستشو، آنجا را با پلاستیک و چسب کاملا بپوشانید. حالا میتوانید با یک آبپاش و یا بخارشور اواپراتور را بشورید. پیشنهاد میکنیم که از بخارشوی استفاده کنید.

طریقه شستشوی پنل داخلی کولر گازی _ نحوه شستن اواپراتور اسپیلت

حتما بخوانید : طریقه جمع کردن گاز و جابجایی کولر گازی

 

باز کردن و شستشوی پنل داخلی کولر گازی ( اواپراتور )

گاهی اوقات به خاطر شرایط نصب و یا محل نصب مانند محیط شلوغ کار و غیره نمیتوانید پنل را سر جای خود شستشو دهید و حتما باید پنل داخلی باز شود برای این کار مطمئنا باید یک سرویسکار کولر گازی ابتدا گاز کولر گازی را جمع کند و بعد پنل را از لوله های مسی و کابل های برق جدا کند سپس در محیط دیگر پنل را شستشو دهد.

باز کردن و شستشوی پنل داخلی کولر گازی ( اواپراتور )

 

چرا استفاده از بخار شوی بهتر است ؟

بخار شوی بدلیل گرمای زیاد و فشار بخار آب میتواند کویل های اواپراتور را بخوبی تمیز کند.

 

بعد از شستشو مطمئن شوید که به هیچ عنوان آب به قطعات الکترونیکی و الکتریکی نرسیده اگر شک دارید همه جا را بررسی کنید و بعد کولر گازی را روشن کنید اگر آب به این قطعات نفوذ کرده حتما از یک تعمیرکار کولر گازی کمک بگیرید.

 

بیشتر بدانیم : نحوه تعویض روغن کمپرسور کولر گازی

 

مراحل شستشوی کندانسور یا پنل بیرونی کولر گازی

 

۱: اطمینان از قطع بودن برق کولر گازی

شستشوی کندانسور : بعد از شستشوی پنل داخلی کولر گازی حالا باید کندانسور کولر گازی را نیز کاملا بشورید. در این قسمت شستن کندانسور هم همانند پنل داخلی باید قدم به قدم جلو برویم. باز هم مطمئن شوید که برق کولر گازی را کاملا قطع کرده اید.

 

۲: باز کردن درب روی کندانسور

درب روی کندانسور توسط ۸ تا ۱۰ پیچ به بدنه بسته شده ابتدا پیچ ها را باز کنید و درب بالایی کندانسور را خارج کنید.

 

۳ : شستشوی کندانسور

داخل پنل بیرونی سمت راست، کمپرسور و قطعات الکتریکی و الکترونیکی نصب شده اند. اگر میتوانید با نایلون و چسب آن قسمت را کامل بپوشانید تا آب به این قسمت برخورد نکند حالا بعد از رعایت این کار ها میتوانید کندانسور را با آب بشورید اگر در اینجا هم میتوانید از بخارشوی و یا کارواش خانگی با فشار پایین استفاده کنید و پره های کنداسور را کاملا تمیز کنید. جلوی کندانسور یک موتور فن نصب شده که نگران آبریزی روی این قسمت نباشید ولی باز تا جایی که میتوانید مراقب باشید که آب کمتری به آن قسمت برسد.

شستشوی کندانسور کولر گازی

 

شستشوی کندانسور چه تاثیری دارد؟

شستشوی پنل خارجی کولر گازی در سرمادهی ، راندمان کولر و کم شدن مصرف برق شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

 

برای سرویس و شستشوی پنل کولر گازی با کجا تماس بگیریم؟

ما در گروه پشتیبان سرویس همه موارد نحوه شستن پنل کولر گازی را برای شما توضیح دادیم تا کاملا شفاف سازی شود و اگر دانش فنی دارید انجام دهید ولی این کار بسیار مشکلی است و برای هر مدل کولر گازی ، شما باید تجربه در همان مدل را داشته باشید، ما فقط پیشنهاد می‌کنیم به خاطر آسیب نرساندن بیشتر به کولر گازی تان با پشتیبان سرویس تماس بگیرید تا یکی از بهترین تکنسین‌های تعمیر کولر گازی را به محل شما اعزام کنیم.  کلیه خدمات ما با تعرفه شرکتی و دارای شش ماه گارانتی می‌باشد، شما می‌توانید به راحتی با ارسال درخواست از طریق فرم آنلاین سفارشات (۱۰٪ تخفیف) از ما تخفیف بخواهید. یا با شماره‌های مراکز تعمیر کولر گازی پشتیبان سرویس تماس بگیرید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

تماس با ما

براي ارتباط با ما مي توانيد همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب از طريق شماره تماس هاي زير استفاده نماييد.

  • 02146017872
  • Alivahedi929@gmail.com
  • تهران و حومه
  • 09128893571